.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پیشرفت ۸۸ درصدی پروژه تقاطع غیرهمسطح جانبازان قائم‌شهر طی ۱۵۰ روز
شهردار قائم‌شهر گفت: پروژه تقاطع غیرهمسطح جانبازان با سرعت قابل توجهی در حال اجراست و با گذشت زمان ۱۵۰ روز ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و فاز دوم آن رو به اتمام است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری قائم‌شهر، رضا رحیمی در خصوص اینکه پروژه تقاطع غیرهمسطح جانبازان اظهار کرد: این پروژه با سرعت قابل توجهی در حال اجراست و با گذشت زمان ۱۵۰ روز ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و فاز دوم آن رو به اتمام است.

وی از مشخصات اجرایی پروژه به این موارد اشاره کرد: مدول میانی(m2)  این پروژه به طول ۱۰۰ متر بوده که شامل ۳ دهنه ۳۲ و۴۰ به‌صورت سیستم کابلی (پیش‌تنیده پس‌کشیده) است.
حجم‌های قالب‌بندی این مدول بالغ بر یک‌هزار و ۵۰۰ مترمربع، بتن مصرفی آن بالغ بر ۹۵۰ متر مکعب، آرماتور به‌کاررفته در این مدول بالغ بر ۱۰۰ تن و حجم داربست برای قالب‌بندی زیر عرشه مدول (m2) بالغ بر ۷ هزار متر مکعب است.
مدول (m2) بر روی سه پایه قرار گرفته که این پایه‌ها هر کدام دارای پی سطحی به ابعاد ۱۰ متر در ۶ متر در  ۱.۵ متر است و بار اصلی سازه توسط این پی‌های سطحی به پی‌های عمیق (شمع ها) منتقل می‌شود.
در زیر هر پایه تعداد ۶ عدد شمع به قطر ۱۲۰ سانتیمتر و به عمق ۲۴ متر حفاری شده است.
در مدول میانی از ۱۹ عدد کابل جهت سیستم پیش‌تنیدگی استفاده شده است.
در نهایت می‌توان گفت اتمام بتن‌ریزی این مدول در مدت زمان ۱۴ ساعت و مساحتی بالغ بر یک‌هزار متر مکعب را یکی از اتفاقات نادر در علم مهندسی محسوب کرد.

شهردار قائم‌شهر تصریح کرد: با پایان این مدول، پیشرفت فیزیکی بالغ به ۸۸ درصد شده که با تأمین به موقع منابع مالی ظرف ماه آینده شاهد بهره‌برداری از این پروژه عظیم و پیچیده به لحاظ علم مهندسی خواهیم بود.

رحیمی در پایان گفت: کادر فنی شهرداری و همه زحمت‌کشان این  مجموعه، تلاش خود را برای به سر انجام رساندن هرچه سریع‌تر این پروژه بزرگ در کم‌ترین زمان ممکن به‌کار بسته‌اند و امید آن داریم تا با همراهی مردم عزیز در تحقق این امر موفق باشیم./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.07 seconds.